Skolfoton


Ett säkert hösttecken är skolfotona. Tonåringens kort damp ner i brevlådan redan igår. Som vanligt är det hutlösa priser på paketet, nästan 500 kr för ett par kartor.
Klasskortet känns givet, tycker själv att det är roligt att ha alla mina gamla klasskort från skoltiden. Att få följa barnens utveckling när man tittar på alla fina kort. Från förskolan och framåt, det blir ju en hel del foton. Häftigt!

Men sedan kommer frågan om man verkligen ska köpa ALLA korten i paketet. Vi behöver ju oftast bara 1 kort själva. Vissa år ger vi bort i julklapp till mor- och farföräldrar, men i takt med att barnen blivit äldre gör vi inte det varje år.
Min käre make är ganska osentimental och tycker inte att det är jätteviktigt att köpa kort varje år. Det tycker dock jag, men sista åren börjar jag tveka på att köpa hela fotopaketet.

Har tänkt flera gånger att jag ska köpa någon fin fotobok, och samla alla kort i ordning. En bok för varje barn. Ska bara hitta den där perfekta boken för alla dessa ljuvliga kort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0