Operation garderobsrensning


Idag har jag operation garderobsrensning i barnens rum. Men det blir lätt lite veligt när man sitter med vissa plagg. Urvuxna kläder är inga konstigheter, de åker ut direkt.
Ett par gånger om året är vi ett gäng som arrangerar second hand-försäljning här i byn. Urvuxna kläder är ju perfekta att sälja där. Även kläder som av andra anledningar inte längre används får följa med dit.

Men så är det alla dessa barnkläder med fläckar i olika storlekar. Spara eller sortera ut?! Kläderna ser ju lätt sjaviga ut när de har fått ett par fläckar. Men samtidigt är det kanske en tröja som är både hel och fin fortfarande. Där kommer det veliga in. Miljövännen i mig tycker att det är onödigt att sortera ut kläder som fortfarande är hela och användbara. Den fåfänga i mig vet att de fläckiga ändå bara blir liggande i garderoben. Men så börjar miljövännen argumentera om hur bra den där t-shirten kan vara om man till exempel ska måla. Som om man målar så pass ofta att man måste ha kläder i garderoben för det ändamålet. Kanske inte.

Likaså den knallgula smala jeansen som mellansonen vuxit ur, spontant ser jag gärna att minstingen tar över dem om ett par år. De är ju så fiina! Men inser samtidigt att risken är hyfsat stor att minstingen kommer rata dem. Äsch, jag sparar dem iallafall dem...men de fläckiga tröjorna åker.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0