Egentid för hemmafrun


Man skulle kunna tro att man som hemmafru har en massa egentid som man inte vet vad man ska göra med. När barnen är i skolan har jag ju en massa egentid, men tiden går så fort och helt plötsligt tittar jag på klockan och inser att även denna förmiddagen gått hur fort som helst.

Varje morgon tänker jag att jag ska hinna med en hel massa saker. Och visst hinner jag med mycket saker, men man är ofta så där tidsoptimistisk på morgonen.
Dagliga dosen av tvätt, disk, plock, städ och handling finns ju alltid där och pockar på. Men det finns ju så mycket annat trevligt man kan lägga tiden på :)

Nu är klockan snart 13, och jag ska ta ett ryck i tvättstugan innan det är dags att hämta minstingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0