Vem är då jag?

Som namnet på bloggen antyder så är jag en hemmaloppa, eller hemmamamma som det också kallas. Mamma till tre fina pojkar, äldsta har precis gått in i tonåren (med allt vad det innebär!) och tätt efter kommer mellansonen på 12 år. Och så har vi minstingen på snart 8 år.

Har varit hemma mycket med barnen, men är nu hemma på heltid sedan ca 1 1/2 år. Att jag är hemma på heltid med så pass stora barn är verkligen guld värt. För det är ju inte bara när barnen är små som det är bra att ha en förälder hemma. Det är lyxigt att få gå hem direkt efter skoldagens slut, att få äta mellis i lugn och ro (eller inte...beror helt på hur många vi är kring bordet!). Att få göra läxorna innan kvällens trötthet slår till. Finns många fördelar med att ha en förälder hemma, och det är lyxigt att få vara den föräldern.

Får ofta frågan om det inte är dags för mig att börja jobba. Man är ju lite udda i ett samhälle där det förväntas att alla ska jobba, och gärna göra karriär. Idag förväntas vi hinna med så mycket, på så många plan. Familj, jobb/karriär, vänner, träning, resor och gärna ett hem som platsar i ett glansigt inredningsmagasin. Etc. Men just nu njuter jag av tillvaron, med mycket tid med de viktigaste som finns - familjen. Och hinna med mig själv också, det är inte att underskatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0