Fotografwannabe


Alla har vi väl en mental att göra-lista. Saker som ska bli av sedan. Sedan när man har hunnit undan allt det där andra. Kanske på semestern, eller varför inte till helgen när inga måsten står på schemat. Man har en tendens att skjuta på vissa saker helt enkelt. Annars är jag en sådan som ogärna skjuter upp saker och ting. Vill gärna hinna undan tråkiga måsten.

Men så var det det här med att lära sig fotografera med systemkameran!
Köpte en Nikon D3100 i slutet på förra året, och för att komma igång med fotograferingen så körde vi igång och började fota med autofokus. Och där är vi fortfarande. 8 månader senare.

Måste helt enkelt lära mig kameran. Typ igår helst. När jag beställde kameran så ingick det någon slags "fotokurs", den har jag dock inte sett röken av. Så jag antar att det är någonting man själv aktivt ska söka upp via nätet. Och det har som sagt lagts på den där att göra-listan.

Det blir ju kanonbilder även med autofokuset, därför är det ingen högoddsare att det gissningsvis tar ett liiitet tag till innan jag lär mig kameran. När barnen börjar skolan igen kan jag ju inte skylla på att det inte finns tid iallafall...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0