Same same


Det är inte helt lätt att få till ett blogginlägg via ipaden. Kan inte lägga in bilder och inte göra några radbrytningar. Meeen, då blir det lite osmidigt bloggande. Nuförtiden sker ju mycket av surfandet via mobiler och surfplattor. Och det känns ju ngt omständigt att dra igång datorn för att slänga iväg ett snabbt blogginlägg. Har hittat blogg.se-appen, men den går det inte att logga in på. Får väl helt enkelt fixa till de inläggen i efterhand.

Anyway, jag och barnen (2 av dem iallafall!) har varit en sväng på Helsingborgsfestivalen idag. Något motvilliga barn lät sig övertalas till en eftermiddag i Helsingborg. Weird, när jag var liten älskade jag dylika aktiviteter. Det märks att barnen börjar bli stora. Andra saker drar, kompisar till exempel är hög prio nuförtiden.
Och det är ju så det ska vara, även om det stinger till liiiite grand när barnen inte längre hoppar jämfota när vi föreslår familjeutflykter.
Det var mysigt att kika runt lite på festivalen, men kanske att jag håller med barnen lite ändå. För det är ju lite same same på de flesta stadsfestivaler. Samma knallar, samma matvagnar, samma tivoli etc.

Ikväll har det varit en blandad kompott av lite av varje. Pratstund med grannfrun, tacos med barnen och lördagsmys...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0