Det blev ett par filmer...


Har ju varit utan bredband och filmkanaler sedan ett tag tillbaka. Har bytt leverantör och blev ett visst glapp där vi fick klara oss utan.
Grejen med filmkanaler är att det visas en massa bra filmer, men när man är sugen på att se film så är det ofta så att det inte finns något att se. Antingen har man sett det som visas eller så är det inget som attraherar. Brukar försöka spela in godbitarna så att man kan se de när man själv vill.

Bara för att det inte fanns någonting att se blev vi förstås filmsugna. De flesta av oss vet hur sommartablåerna ser ut i svensk television. Så vi hyrde en massa filmer istället. Blev allt ifrån kissochbajs-humor till eftertänksamhet.

Denna såg vi tillsammans med tonåringen:




Jag snörpte på munnen ibörjan av filmen, skruvade på mig i soffan över hur lämplig den var att se tillsammans med en 13-åring. Men han garvade hejdlöst och det var uppenbarligen en humor som roade honom. Och visst är american pie-filmerna roliga. Nivån är ibland låg, men man kan inte låta bli att förfasas/roas av situationerna karaktärerna ideligen hamnar i.

Maken och jag såg Friends with kids tillsammans:



 

Många bra skådisar. Flera stycken från pärlan Bridesmaids. Lättsam underhållning, men man visst liksom redan från början hur den skulle sluta.


Lasse Hallströms senaste fick också följa med hem:



Laxfiske i Jemen. Mysig film. Välgjord så som Hallströms filmer är. Inget för den som vill ha action.
Drömmar, och viljan att våga satsa på det man tror på. Att våga följa sitt hjärta. Våga gå mot strömmen.


Ikväll såg jag denna med 7-åringen och 12-åringen:



A monster in Paris. Jag och barnen har koll på det mesta i familjeväg som landar på biograferna, men denna hade vi missat. Kanske för att den gick direkt till dvd i Sverige?!
Barnen gillade den skarpt. 12-åringen sa att han tyckte om budskapet som filmen ger. Jag blev så varm och glad över hans klokhet när han berättade att filmens budskap är att man inte ska döma folk efter hur de ser ut. Folk som ser farliga ut är inte alltid det.

En hel del filmer har det blivit för oss dessa dagar. Men så är vi också en filmglad familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0