Glamouröst värre


Maken åkte in och jobbade en sväng idag. Vi andra tog sovmorgon, och ingen liten sovmorgon heller. Sträckte mig efter klockan och blev ganska häpen när jag såg att klockan var närmare halv elva. Att tonåringen i huset kan sova så länge är ju inget man höjer på ögonbrynen för, men riktigt så länge brukar inte mina sovmorgnar sträcka sig. Men skönt var det iallafall.

Hade planerat för en hemmadag tillsammans med barnen. Och hemmadag blev det, men inte med barnen. Märks att barnen börjar bli stora, för de försvinner iväg på en massa kuligheter på egen hand (ja, inte helt på egen hand förstås!). Så medan barnen roade sig med tivolibesök, leklandsbesök och shopping ägnade jag mig åt aktiviteter av detta slaget:



Massa hemmafix och städning. Och då är det ganska skönt att vara ensam hemma. Så glamouröst kan en hemmaloppas liv vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0